F&Q: GDPR

I denne sektion finder du svar på spørgsmål omkring persondataforordningen. Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

 

Q: Hvor finder jeg WorkRegs databehandleraftale?

A: Vi har lagt vores databehandleraftae op på vores hjemmeside, og du finder en kopi af den lige her. I WorkReg appen finder du databehandleraftalen i underskreven form.

 

Q: Kan andre se mine data?

A: Nej. Udefrakommende og andre kunder kan ikke se hinandens personoplysninger. Hver kunde har sin egen database.

 

Q: Hvor foregår udviklingen af WorkReg appen?

A: Alt udvikling og kontakt foregår i Danmark i vores afdelng i Malling tæt på Aarhus.

 

Q: Hvem er databehandleren og hvem er den dataansvarlige?

A: Siden I indsamler data, er I den dataansvarlige. Jeres kontaktperson fungerer som bindeleddet mellem WorkReg og Jer som kunde i henhold til det, der omhandler databeskyttelse og GDPR.

Den ansvarlige kontaktperson er samtidig den, der modtager nyheder omkring ændringer og opdateringer i forbindelse med vores databeskyttelse. F.eks. ved ændringer i underdatabehandlere.

I denne sammenhæng er det vigtigt at understrege, at vi er databehandleren, og det betyder, at vi er ansvarlige for at håndtere data på Jeres vegne.

 

Q: Stilles der specifikke krav til vores medarbejdere som f.eks. at underskrive en kontrakt? Vores virksomhed ønsker kun en databehandleraftale mellem denne og WorkReg.

A: Da det er WorkReg og en kunde (Jeres virksomhed), som indgår i en databehandleraftale, stilles der ikke krav til Jeres medarbejdere. Til gengæld anbefaler vi, at I oplyser Jeres medarbejdere, at I indhenter data om dem, og hvilke bevægegrunde der er til det. Derudover anbefaler vi, at I får samtykke til at indsamle oplysninger om Jeres medarbejdere.

Med andre ord er persondataforordningen udelukkende en interesse mellem Jeres virksomhed og medarbejderne.

Når det er sagt, er WorkReg, som databehandler, forpligtet til at guide Jer i, hvordan I forholder Jer til persondataforordningen. Disse anbefalinger kan ses i databehandleraftalen, så vi lever op til vores ansvar som databehandler.

Ovenstående oplysninger er udarbejdet med baggrund i Dansk Industri, IT Branchen og Datatilsynets hjemmesider.

 

Q: Hvis vi har flere datterselskaber, som også er på samme WorkReg-site, hvordan fungerer dette i forhold til databehandleraftalen?

A: Alt udvikling og kontakt foregår i Danmark i vores afdelng i Malling tæt på Aarhus.

WorkReg indgår og underskriver kun databehandleraftale med hovedkontraktejeren. Det betyder, at det er hovedkontraktejerens ansvar at håndtere den interne data og administrere den interne data, som indtastes i WorkReg, da I er den dataansvarlige.

 

Q: Hvordan kan dataansvarlige få dybere indsigt i data i WorkReg?

A: Hos WorkReg er det kun den dataansvarlige, der kan bede om adgang til data i WorkReg-systemet. En dybere indsigt kan blandt andet være sletning af data, import/eksport eller lignende.

I tilfælde af at en anden medarbejder, der ikke er den dataansvarlige, ønsker indsigt, underretter vi den dataansvarlige og beder om dennes samtykke.

Som dataansvarlig kan du altid skrive via vores e-mail support@workreg.dk. Vi svarer tilbage hurtigst muligt, men forvent op til fire ugers behandlingstid.

 

Q: Hvilken data, af personfølsom karakter, kan registreres i WorkReg?

A: Data vedrørerende en medarbejders helbred er en del af personfølsomme oplysninger. Med WorkReg har man mulighed for at registrere medarbejders sygdom og fravær. Dette anses som personfølsom data af to årsager.

For det første er det op til hver enkelt medarbejder, om de vil uddybe deres sygomsfravær i kommentarfeltet.

Derudover kan man trække rapporter ud om hver enkelt medarbejder og derfor også rapporter omkring fravær og sygdomsdage. Det gør det muligt at udarbejde konklusioner og tendenser omkring et længere sygdomsforløb eller andet.

Derfor er det vigtigt, at I er opmærksomme på, hvilke roller i Jeres virksomhed har adgang til rapporter og sygdomsfravær af Jeres medarbejdere.

Copyright © WorkReg 2025. All Rights Reserved.