Privatlivspolitik

Denne Privatlivspolitik er lavet af WorkReg (også kaldet ”WorkReg”, ”vi”, ”os” og ”vores” gennem Privatlivspolitikken), og gør sig gældende for virksomheden WorkReg.

 

1. Om WorkReg
Databehandleren er WorkReg som virksomhed, der servicerer Kunder i relation til konsulentbranchen. I denne sammenhæng udvikler og sælger Databehandleren sin egen software til Kunderne med henblik på at optimere en forretning igennem enkel og struktureret tidsregistrering og senere integration til Kunders øvrige systemer.

Som en del af WorkRegs drift, indsamler og behandler vi personoplysninger om nuværende og potentielle Kunder (fremover Kunder), samarbejdspartnere og leverandører. Dette er til hensigt at opfylde de krav, som er beskrevet i WorkRegs Privatlivspolitik. WorkReg er den dataansvarlige i forhold til behandling af personoplysninger i henhold til disse krav.

Har du spørgsmål til WorkRegs Privatlivspolitik eller vores behandling af personoplysninger i forbindelse med driften af virksomheden, har du mulighed for at kontakte os her:

WorkReg
Bredgade 55,
8340 Malling
CVR-nr: xx xx xx xx
E-mail: privacy@workreg.dk

 

2. Datasikkerhed er essentielt for os
Det er afgørende for os at være ansvarlig med personoplysninger, der måtte indhentes som en del af vores virke i WorkReg set i forhold til forretningens etik og mål. I denne Privatlivspolitik gør vi rede for, hvordan persondata indsamles og bruges, når du er Kunde, levarandør eller samarbejdspartner hos Workeg. Vi fortæller også, hvordan du kan få adgang til dine personoplysninger.

 

3. Hvad er personoplysninger
Ved personoplysninger skal forståes en identificerbar fysisk person. En identificerbar fysisk person er en person, som direkte eller indirekte kan genkendes med en identifikator. Det kan f.eks. være identifikationsnummer, navn eller et eller flere unikke elementer, som kan identificere en person.

 

4. Hvorfor og hvilken type af persondata bearbejder vi om dig?
I forbindelse med vores Kundeforhold til dig og driften af WorkRegs virksomhed indsamler vi oplysninger om dig med forskellige formål og anvendelse. De indhentede data kan variere afhængigt af din rolle – her menes Kunde, leverandør eller samarbejdspartner. Overordnet vedrører oplysningerne Kunde- og leveradøradministration og oplysninger omkring WorkRegs rettigheder og forpligtelser.

Manglende eller afvigende personoplysninger fra din side kan betyde, at WorkReg ikke er i stand til at opfylde egne forpligtelser i forhold til dit Kunde- eller leverandørforhold.

WorkReg vil kun indhente og behandle almindelige personoplysninger i relation til dit Kunde- eller leverandørforhold hos WorkReg.

 

WorkReg vil som oftest indhente følgende oplysninger:
Oplysninger omkring vores Kunder
Når du bliver Kunde hos WorkReg, opgiver du oplysninger som et led i dit Kundeforhold til os. Disse personoplysninger kan være kontaktoplysninger (virksomhedens navn og adresse) eller præferencer i forbindelse med markedsføring samt kanaler for kommunikation. Her kommer oplysninger, som du videregiver, når du kontakter os med spørgsmål, et problem eller øvrige henvendelser i relationen mellem dit Kundeforhold og WorkReg.

Oplysninger omkring leverandører og samarbejdspartnere
Oplysninger som du videregiver til WorkReg, når der indgåes leverance- eller samarbejdsaftale består af kontaktoplysninger (arbejde, jobtitel, fornavn, mellemnavn(e), efternavn, adresse, telefonnummer og e-mailadressse), og oplysninger omkring præferencer i forbindelse med markedsføring eller kommunikation samt oplysninger, som videregives, når du kontakter os med et spørgsmål, et problem eller øvrige henvendelser i relationen til vores samarbejde.

Oplysninger vi indsamler og bearbejder, når du besøger vores hjemmeside
Data og oplysninger om måden, hvorpå du navigerer til vores hjemmeside og imellem siderne samt ressourcer, som du skaffer dig adgang til, information omkring din computer, enhed og browser herunder i nogle tilfælde din IP-adresse, type af browser, og anden hardware og software information. Hvis du besøger vores hjemmeside fra en mobilenhed, kan vi også indhente et indentifikationsnummer, der er unikt for din enhed.

 

5. Hvordan bruger vi dine personoplysninger
WorkReg behandler personoplysninger for at opfylde de formål, som står beskrevet i det følgende. Bemærk at det ikke er i alle tilfælde at angivne formål, kategorier og modtagere af personoplysninger eller databehandling gør sig gældende for dig.
WorkReg anvender kun dine personoplysnigner i det omfang, det er nødvendigt. Det kan være i forbindelse med Kunde-, leverandør- eller samarbejdsforholdet (i det tilfælde tages der hensyn til interesser og gældende ret).

 

Kundeforhold – Administration – Dit Kundeforhold indebærer oprettelse og administration som en del af driften i WorkRegs virksomhed. Dette inkluderer faktuerering, inkasso, statistik, markedsføring m.fl. Personoplysninger er udarbejdet i anonymiseret format i fohold til statistikker og analyser. I forlængelse af Kundeadministration kan WorkReg også behandle oplysninger om kontaktpersoner hos vores Kunder.

Derudover henviser vi til vores handelsbetingelser.

 

Leverandør- og samarbejdsforhold – Administration – WorkReg administrerer og behandler personoplysnigner, som omhandler leverandør- og/eller samarbejdsforhold, hvor du er leverandør eller kontaktperson i forbindelse med et samarbejdsforhold. Dette er i forbindelse med driften af vores virksomhed, herunder registeret information om kontaktpersoner af leverandører og samarbejdspartnere.

 

Vedligeholdelse og drift af hjemmeside – Opdateringer og forbedringer af vores hjemmeside vil ske løbende. Vores onlineydelser er understøttet af dette.

 

Overholdelse af gældende regler og love – WorkReg er underlagt love og regler i forbindelse med driften af vores virksomhed. Vi forpligter os til at opfylde krav om forskellige indberetninger og oplysninger i henhold til gældende love og regler, herunder WorkRegs udvikling, statistik, testing og kvalitetskontrol.

WorkReg bruger personoplysninger, når der træffes afgørelser, der udelukkende omhandler automatisk behandling – det kan være profilering.

WorkReg vil altid yde at alle personoplysninger, som behandles, er rigtige og opdaterede. Derfor beder vi dig om at indberette til os om eventuelle ændringer, der kunne være relevant for dit Kunderforhold (f.eks. ændring af betalingsoplysninger eller adresse). Dermed ved vi, at oplysninger er korrekte og opdaterede.

1, litra c). I visse situationer, kan vi behandle dine personoplysninger i forhold til tredjemands legitime interesser med et eller flere af de formål beskrevet foroven. Dette er medmindre dine interesser prioriteres højere (GDPR art. 6, stk. 1, litra f).

 

6. Juridsk grundlag for behandling af dine personoplysninger
WorkReg indsamler og behandler som udgangspunkt oplysningerne om dig på et af følgende grundlag:

(1) Du har givet samtykke til behandling af dine personoplysninger til et eller flere specifikke formål (GDPR art. 6, stk. 1, litra a), (2) indgåelse eller opfyldelse af din kontrakt eller aftale med WorkReg (GDPR art. 6, stk. 1, litra b), (3) hensynet til WorkRegs legitime interesser, dvs. formålene, der er beskrevet foroven, (GDPR art. 6, stk. 1, litra f), og/eller (4) opfyldelse af en juridisk forpligtelse, som WorkReg er pålagt (GDPR art. 6, stk. 1, , litra f).

 

7. Deling af personoplysninger
WorkReg videregiver kun oplysninger, som er nødvendige i frobindelse med driften af vores virksomhed.

WorkReg kan derudover videregive og/ eller overdrage dine personoplysninger til andre leverandører og/ eller serviceudbydere i forhold til almindelig drift af vores virksomhed. Det kan f.eks. være ekstern administration analyseopgaver, markedsføringsopgaver, inkasso, kreditvurdering, revision, juridisk bestand eller lignende.

WorkReg påskønner i det omfang det er muligt at begrænse videregivelse af personoplysninger i personhenførbart format med henblik på at begrænse tilfælde, hvor der videregives oplysninger, som kan føres tilbage til dig personligt.

WorkReg opgiver ikke dine personoplysninger, medmindre det er nødvendigt for at kunne udføre vores virksomhed eller opfylde Kundens behov.

Alt vores drift er i Danmark og derfor videregives dine personoplysninger ikke til lande inden for eller uden for Den Europæiske Union (EU), Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og generelt uden for landets grænset, medmindre det er lovmæssigt nødvendigt.

I tilfælde af at det af lovmæssige årsager skulle være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til andre lande, sikrer vi, at der er sikkerhedsforanstaltninger implmenteret for at beskytte dine personoplysninger, og at overførslen stemmer overens med kravene og forpligtelserne i relation til gældende databeskyttelse.

 

8. Dataintegritet og -sikkerhed
Dine personoplysnigner holder vi kun på i den tid, det er nødvendigt for at opfylde det formål, som de er indsamlet til. Vi holder på dine oplysninger i længere tid end nødvendigt, hvis det er nødvendigt at opfylde lovkrav, herunder lovpligtige opbevaringsperioder i forhold til kontrol af EU-tilskud, bogføring m.v.
Det er i WorkRegs interesse og politik at beskytte personoplysnigner ved at afgøre og arrangere nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Når det ikke længere er nødvendigt for WorkReg at obevare dine personoplysninger, sletter vi dine data på en sikkerhedsmæssig forsvarlig måde.

 

9. Dine rettigheder
Som Kunde har du til enhver tid ret til at gøre dine rettigheder gældende efter den gyldige databeskyttelseslovgivning på given tidpsunkt. Som Kunde har du rettighed til at anmode om kendskabet og få indsigt i personoplysninger, som WorkReg bærer og derudover gøre indsigelse mod behandling af disse oplysninger. Dertil kan du anmode om korrektion og sletning af fejl i oplysninger om dig selv, trække et samtykke til behandlnig af dine personoplysninger tilbage. Du kan også gøre retten til dataportabilitet gældende.

Ønsker du at gøre én eller flere rettigheder gældende, kan du kontakte privacy@workreg.dk. Din henvendelse vil blive behandlet i relation til den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning.

Enhver klage over WorkRegs behandling af dine personoplysninger kan ske via:

Datatilsynet
Borgergade 38, 5.
1300 København K
E-mail: dt@datatilsynet.dk

 

10. Opdateringer
WorkReg vil løbende opdatere vores Privatlivspolitik. Vi anbefaler, at du regelmæssigt besøger denne Privatlivspolitik i tilfælde af ændringer, da det kan påvirke behandlingen af dine personoplysninger.

Copyright © WorkReg 2025. All Rights Reserved.